FreeBSD 8.4 mount_smbfs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jan 22 11:51:09 CET 2016

On 22.1.2016 10:56, Peter Rosa wrote:

> 10.11.2015 som aktualizoval system

A z jaky verze jsi aktualizoval, kdyz cilovou verzi je prastara 8.4 ?

Ne, to je recnicka otazka ;-)

> porty na obidvoch strojoch, takze
> suvislost je zrejma. Len neviem, ako mam vyhladat chybu, kedze
> programujem len v PHP :-)

To se nebude hledat snadno. smbfs je systemova zalezitost a ty ji mas na
verzi 8.4. Oproti tomu je Samba server, ktery pochazi z portu.

Porty jsi, predpokladam, pouzil soucasne (asi bys neaktualizoval proti
neaktualizovanemu stromu portu), takze proti some stoji prastary SMB
klient oproti relativne soucasnemu SMB serveru.

Tim se nam k celkem klasicke moznosti "je spatne prelozeny klient (tedy
kernel s modulama)" pridava moznost, ze moderni SMB server v protokolu
pouziva konstrukty, s nimiz klient (i spravne prelozeny) proste nepocita.

Takze se nemuzeme omezit pouze na "kdyz to prelozime spravne tak to
zacne fungovat" a pohybujem se v oblasti "je nutne plne ladeni".

To znamena mit z toho "Segmentation fault: 11" core dump (a navic mit
binar, ze ktereho pochazi jakoz i knihovny na nichz zavisi prelozeny s
debugovacima informacema).

Jenze to nestaci k tomu, aby ti nekdo pomoh'. Nestaci abys nasel nekoho
ochotnyho - jeste to bude muset bejt nekdo, kdo si stale jeste udrzuje
nejakou 8.4 v "stavu pouzitelnem pro ladeni". Asi takovi lidi jsou, ale
bude to chtit stesti nekoho takovyho najit. Ja o nikom nevim.

Takze budes muset sam. Ze programujes jen v PHP by asi nevadilo, ony
jsou takrka vsechny proceduralni programovaci jazyky natolik podobny, ze
kdo programuje v jednom i jen prostym pozorovanim zdrojoveho kodu zahy
pochopi semantiku jineho jazyka.

Jenze ani tohle to neresi uplne. Rekneme, ze se ti problem najit podari
a prijdes na to co zmenit abys ho opravil.

Jenze 8.4 je uz nepodporovana a tak stara, ze nikoho nepresvedcis, aby
to ni opravu vlozil. Takze si zacnes udrzovat vlastni upravy pro
zdrojovy strom 8.4 ? Ne, ze by to neslo - ja to tak delam i pro
podporovane verze, ale fakt se chces vydat touhle cestou ?

K cemu timhle rozsahlym pripisem smeruju ...

... podle me je pro tebe nejlepsi upgradovat toho klienta na neco
soucasnejsiho. I kdyby to problem nevyresilo samo od sebe, prinejmensim
to vyrazne priotevre dvere k dalsimu reseni ...