Domácí miniserver

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Wed Dec 30 19:08:57 CET 2015

Ahoj vespolek,

z nějakého nostalgického důvodu mám doma mini server.
V současné době používám desku VIA EPIA a magnetický disk.
Ten disk se se mnou pozvolna loučí, takže je otázka čím ho nahradit?

Počítač nedělá nic náročného, nějaké statistiky nad webem který má 3500
návštěv za měsíc, používám ho jako lokální SMTP, v noci stahuje nějaké
články a pak mi je odesílá do čtečky e-knih.

Mám tu ještě Alix 1C a mám tu docela nový SSD disk.

V podstatě jsem došel k závěru, že podle současných měřítek bych
stejného výsledku dosáhl i za pomoci deskového počítače.

Tak si říkám, jestli mám používat VIA EPIA, který má SATA, ale docela
velkou spotřebu, nebo reinkarnovat Alix 1C, a k disku přidělat redukci z
PATA 44 / SATA a nebo jestli si nekoupit třeba banana PI, který je také
vybaven SATA? Koukal jsem na http://raspbsd.org/ a zjistil, že systém
nepodporuje grafiku, což mi tak moc neva, protože mám stejně jen VGA a
nikoli DVI, takže bych si třeba poskládal sériovou konzoli
http://geoffg.net/terminal.html a používal jí s tím VGA monitorem a PS2
klobásnicí.

Otázka je, jestli to má cenu? a jaká je spolehlivost té desky?
Používáte někdo deskový počítač s fbsd?

Jindra