ZFS snapshot - replikace prirustkovych snapshotu

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Sun Nov 29 01:49:11 CET 2015

Ahoj,
jde mi o nasledujici.
mam zfspool POOL a v nem treba 10 volumu VOL1, VOL2... VOL10
1) Na zacatku udelam snapshot celeho souboroveho systemu
2) Denne delam snapshoty pres cely pool (udela i volume)
3) Chci prenest jenom rozdilova data na zalozni server, ktery nedela
nic, jen ceka

Zkousel jsem (pro zkopirovani posledniho existujiciho snapshotu)
/sbin/zfs send -Rv `/sbin/zfs list -t snapshot | /usr/bin/grep
"/POOL na VOL" | /usr/bin/cut -f1 | /usr/bin/cut -d " " -f1 | /usr/bin/tail
-n 1` > /backup/zfs/zfsdata.pool

Bohuzel se mi prenasel vzdy cely volume. Pokud jsem dal zfs send a zfs
receive, zarvalo mi to na nejake chyby. Zkusim to cele jeste jednou overit.
Moje idea byla v hodinovych intervalech prenaset rozdily pro pripad
necekane situace. Cilem je mit naprosto identicke prostory.

Honza

--
Jan Dušátko

Phone:		+420 602 427 840