ZFS snapshot - replikace prirustkovych snapshotu

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Fri Nov 27 01:27:35 CET 2015

Jan Dušátko wrote:

> Uz nejakou dobu se snazim resit inkrementalni kopie ZFS
> snapshotu na zalozni server, bohuzel vzdy se mi zacne kopirovat
> kompletni volume nebo dataset. Hledam zpusob, jak zajisti kopirovani jen
> a pouze daneho snapshotu a minimalizovat prenosy.

Snapshotom myslis snapshot jedneho filesystemu, alebo rekurzivny snapshot?

V pripade, ze NEriesis rekurzivny snapshot, tak najjednoduchsie je urobit pociatocnu plnu zalohu takto:

    zfs send pool/path at daily_2015-11-26 | ssh backup zfs receive pool2/path2 at 2015-11-26

(intermediary filesystemy u path2 musia existovat, cielovy filesystem nesmie)

a dalej inkrementalne zalohy takto:

    zfs send @daily_2015-11-26 pool/path at daily_2015-11-27 | ssh backup zfs receive pool2/path2 at 2015-11-27

V pripade, ze chces mat snapshot pomenovany rovnako na zaloznom serveri, tak nemusis uvadzat nazov snapshotu u zfs receive. V ukazke som ich rozlisil (daily_2015-11-27 vs 2015-11-27).

Marian