nefungujici vypis adresare na smbfs

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Aug 11 23:37:49 CEST 2015

Dan Lukes wrote on 08/11/2015 22:37:

> Hypoteza 1 - poskozeny FS:
> Smazat vsechny, vcene podadresare, zalozit podadresar a vratit soubory.

Jelikoz se jedna o data sdilena pres SMBFS a na tom zdrojovem serveru se
data tvari v poradku a i z nejakeho jineho Linuxoveho serveru jdou pres
ten SMBFS export cist, tak bych tuhle hypotezu asi vynechal.

> Hypoteza 2 - problem s diakritikou v nazvech:
> Jako 1 ale vracet je metodou puleni intervalu.

Soubory a jejich nazvy jsou generovany z urcite aplikace a jsou bez
diakritiky. Pokud jsem nekdy narazil na problem s diakritikou, tak se
vzdy vypisovala chyba "invalid encoding", nebo tak neco - zkratka
vypsalo to nejakou chybu, ale v tomto pripade se zadna chyba nevypise
(ani do logu / na konzoli)

> Hypoteza 3 - problem s prekladem - aplikace neni prelozena pro prave
> tento system - ujistit se nebo lepe si sam prelozit.

World i kernel jsem na tomhle stroji prekladal ze zdrojaku ja, takze by
to melo byt v poradku - na tomto jednoduchem pripadu se nepodili zadny
SW, ktery by nebyl v base FreeBSD.

Vyzkousel jsem to ted jeste na jednom jinem stroji s FreeBSD 10.1, ktery
je primo v te siti, kde je i ten zdrojovy server, takze tam uz ani neni
ta VPN. A chova se to stejne.

Takze me napadaji dve varianty:

1) chyba je v implementaci smbfs na FreeBSD (mount_smbfs je zastaraly a
ne prilis udrzovany)

2) chyba je na strane toho exportu, ale projevuje se jen v pripade, ze
klientem je FreeBSD (protoze jine systemy data prectou)

Mirek