Named - nacitanie zmeny zony

Peter Rosa prosa at pro.sk
Wed Aug 5 07:35:11 CEST 2015

Ahojte,

mam uplne zaciatocnicku otazku, neviem vsak nikde najst odpoved...

FreeBSD instaluje named, ktory v standardnom setupe bezi v chroot-e.
Pouzivam ho ako primarny DNS pre moju vnutornu siet. Konfiguraciu ma
ulozenu  v  /var/named/etc/namedb/named.conf,  zonu mam v
/var/named/etc/namedb/zona, reverzne zaznamy v
/var/named/etc/namedb/zona.rev.

Ked potrebujem urobit zmeny v zone, upravim subor zona. Potom nastane
problem -  nech spustim rndc s hocijakym parametrom na znovunacitanie
zony (reload,  reconfig,  freeze/thaw) alebo /etc/rc.d/named restart,
nove  pravidla  sa  nikdy nenacitaju. To sa stane, az ked restartujem
cely server.

Prosim, existuje cesta, ako donutit named, aby nacital zmeny v zone a
podla toho zacal vracat vysledky?

Vdaka za kazdu radu,

--

Peter Rosa