Pomaly zapis na SSD

Robert Vojcik robert at vojcik.net
Tue Jun 9 10:27:06 CEST 2015

Ahoj,

mali sme podobne problemy ale prave so samsungami ktore sa chovali inak
v roznych serveroch.
Nakoniec sme nasli jediny rozdiel ktory spojoval degradaciu vykonu a to
firmware disku. Takze defakt aj ked mas disk uplne stejny staci ze je
iny firmware a uz sa moze chovat inak. V tvojom pripade su disky
rozdielne uplne takze tych moznosti je tam fakt vela.

Dost zalezi od toho aj ci pouzivas HW raid, teda ci sa disk pre system a
zfs tvari ako disk alebo ako logicky disk a potom zalezi na radici ako
je schopny trim preniest na fyzicke disky. Moze sa stat ze to proste
zareze radic a na fyzicke disky sa uz instrukcie o uvolnovani blokov
proste nedostanu.

V tomto blogu som popisoval prave degradaciu vykonu u samsungov ktora sa
na zaklade firmwaru prejavovala rozne na roznych filesystemoch. Stacilo
disk ktory vpohode funguje upgradovat na novsi firmware a zacala sa
prejaovat degradacia.

http://www.vojcik.net/samsung-ssd-840-pro-performance-degradation/

Tuna som zas robil pred dlhsim casom uz test samsungu, mozes omrknut
aspon SMART hodnoty ktore sa ako menili a pozriet sa ako su na tom tvoje
disky. Len to musis brat s rezervou lebo co vyrobca to ine hodnoty.

http://www.vojcik.net/samsung-ssd-840-endurance-destruct-test/

Neviem jak moc mozes experimentovat s danym serverom, pokial je sucast
nejakeho clustru a mozes si dovolit sa s nim trosku hrat skusil by som
rozpustit HW raid a nechat ZFS nech si tie disky riesi samo a uvidis ci
sa to nejako zmeni.

My sme v par pripadoch museli pristupit k "refreshu" disku. Proste
vytiahnes disk z raidu, prepises ho nulami, zalozis spat, vytiahnes,
druhy, prepises nulami zalozis spat a mas na cas pokoj.