Propustnost routeru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 20 21:40:47 CEST 2015

Zbyněk Burget wrote:
> Mimochodem - padla otazka, co od pollingu ocekavam - ja mel za to, ze
> ten polling je tam prave proto, aby se snizilo zatizeni stroje - kazdy
> prichozi packet nemusi vyvolavat preruseni, ale system si sam vybira
> buffer.

Polling je produkt doby, kdy typicka sitova karta generovala preruseni s
kazdym dosly paketem (a muselo to tak byt, protoze ani nemela buffer,
takze by nemohla prijmout zadny dalsi). Preruseni jsou vysoce prioritni
uloha a system nemel poradne cas na nic jinyho, vcetne zpracovani
doslych paketu.

Slusnejsi hardware nebyl bezny, byl drahy a byl problem i s podporou.

Jsme ale o par let dal - slusne sitove karty (sorry, Realtek) dokazi
prijmout i stovky paketu, nez je nutny prerusenim vyvolat pozornost a
rezie obsluhy preruseni uz taky neni zdaleka co to bejvalo.

> Pochopil jsem to spravne tak, ze ty chyby byly zpusobene tim, ze
> prichozich packetu bylo proste vic, nez se do bufferu vlezlo? Pak by
> resenim mohlo byt jen ty packety vybirat castej, ne?

Jiste - vyssi hodnota kern.hz (karty se obsluhuji kazdy tik), delsi Rx
fronta u karty, pokud je konfigurovatelna - ano.

Ale co z toho ? Ma to vyssi rezii (behem tiku se delaji i dalsi veci a
budou je delat casteji prestoze to nepotrebujes). Vybirani fronty rizene
prerusenim se deje jen pokud to je treba, neni to sprazene s dalsimi
cinnostmi, ktere nepotrebujes, a pokud to tvuj hardware unese, neni
nejmensi duvod se tomu vyhnout.

> A nebo je cely navrh pollingu zcestny a radsi o nem vubec uz nemam
> premyslet?

Polling byl (a je) workaround jak postavit "router pro chudy" - kdyz to
reknu osklive. Dovoluje dosahnout relativne slusnyho vykonu i na slabsim
hardware. S temahle vstupnima podminkama nikoho nezajima, ze zvysuje
latenci a se zvysujicim zatizenim dojde driv ke ztratam paketu. Na
mizernym hardware je ve vysledku lepsi nez obsluha rizena prerusenim.

Jenze, s lepsim hardware zustava polling vice-mene porad stejne mizerny,
zatimco vykon systemu rizeneho prerusenim se rychle zvysuje.

Otazka je spatne polozena. Ma tvuj konkretni system lepsi vysledky v
tom, nebo v onom rezimu ? To je odpoved na otazku, kterej mas vybrat.

Mas tam Intelky. Dokonce i kdyby byly desktopovy a ne serverovy, mam za
krajne neparvdepodobny, ze by byl polling nutny. A tedy vhodny.

Ale proste to zkus.