Re: Obnova smazané BSD partition table

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 21 18:02:58 CET 2015

razzi at narovinu.cz wrote:

> Ano, to bohužel byl.

On sice BSD label byl navrzen prave tak, ze ho lze interpretovat i jako
MBR a system, ktery to tak udela by mel dospet ke zaveru, ze disk je
plne obsazen platnou slice, ale potize nastane uz i jen tehdy, kdyz onen
cizi system zkusi do MBR (ktera ovsem MBR doopravdy neni) zapsat vlastni
zavadec. Pak tam prepise co nema ...

Predpokladam, ze prave neco takoveho ten BIOS udelal.

> strukturu a pak do ni pomoci dd vkopirovat obsahy.
>
> Asi mnoho nepomůže, mám-li u vadného disku schéma BSD bez MBR (dangerously
> dedicated), vytvořit na jiném stejnou strukturu, ale s MBR, co?

Pomuze - je treba to ovsem chapat spravne. Originalni disk A ma "sektor
0" na fyzickem sektoru 0. Novy disk B ma ale odpovidajici sektor 0
nikoliv na zacatku fyzickeho disku, ale na zacatku BSD slice.

Jinymi slovy, ada1 = ada2s1

Osobne bych si to ale bejt tebou nekomplikoval a pokousel bych se o
obnoveni dat do pokud mozno zcela identicke struktury. Az se ti to
povede a budes mit na obsah toho disku normalni pristup, pak je vhodna
chvile na nejake adlsi kroky, napriklad azalohovani disku a nasledne
obnoveni do jine struktury, nebo tak neco.