Re: Obnova smazané BSD partition table

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 21 08:22:59 CET 2015

razzi at narovinu.cz wrote:
>                nedovedl by mi prosím někdo poradit postup, jak obnovit
> smazanou partition table - schéma BSD spolu s bootloaderem bez ztráty dat na
> disku? Vím na sektor přesně, kde jednotlivé partition začínaly (/, swap,
> /usr, /var, .) a končily a předpokládám, že data zůstala nepoškozena

No, teoreticky by nove vytvoreni tech partition nemelo poskodit data na
nich, takze pokud je dokazes zalozit uplne stejne jako byly, mela by
data na nich byt.

Druha moznost je nejdriv zalozit na druhem (stejnem) disku identickou
strukturu a pak do ni pomoci dd vkopirovat obsahy.

Pokusy bych ovsem delal na kopii disku (sektor by sektor) - budes jich
tak moct udelat vic, pokud nejaky nevyjde.

> přestože na příkaz gpart show mi to ukazuje, že celý disk je free (žádné
> rozdělení na partition). Celé to vzniklo tak, že při pokusu zprovoznit RAID
> BIOS přepsal zavaděč a po následném pokusu napravit příkazem gpart bootcode
> -p /boot/boot -i 1 ada1 to disk nerozdýchal.

To me trochu mate. Cekal bych, ze BIOS v tomto pripade hrabal do MBR a
tudiz znicil rozdeleni disku na slice, ale jednotlive partion (/, swap,
/usr, /var) to nezasahlo. Teda, pokud disk nebyl rozdeleny podle
"dangerously dedicated" schematu ...

Na rade jak to zkusit vyresit to ale nic nemeni - do plati jak pro slice
tak pro partition.