Multipath TCP vo FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 18 23:46:42 CET 2015

On 03/18/15 22:29, Peter Sedivy - PeSe:
> pred nedavnom som pri tcpdump blbnuti narazil na istu zaludnost, ktora
> sa vola multipathtcp.
> Stalo sa to, ze mi vzialena strana posielala SYN + Flags[SEW].

To ale zrovna na MPTCP nevypada ...

> otazka je: V akom stave je podpora MPTCP vo FreeBSD.

No, Cisco, ktere je jednim z designeru tohohle experiemtalniho
protokolu, taky grantem zajistilo vyvoj implementace pro FreeBSD. Ta se
dokonce uz i predvadela - na BSDCan2013.

Patch najdes tady:
> http://caia.swin.edu.au/urp/newtcp/mptcp/tools.html

Nicmene, ja jsem (jako obvykle) skepticky. Je otazkou nakolik bude nekdo
pokracovat ve vyvoji, az grant skonci (uz asi skoncil - a posledni verze
patche je uz pomalu trictvrte roku stara)

Ja vidim jako nejasny komu a k cemu by ten protokol mohl byt uzitecny.
Navic, pro radu z tech situaci, kdy uzitecny byt muze, uz nejake reseni
existuje.

Starsi z nas si mohou vzpomenout na Multilink PPP, ktere bylo podobnym
rozsirenim pro PPP sveho casu, realny implementace se dockalo, nikoliv
vsak uz zasadnejsiho realnyho rozsireni a pomerne brzo ten protokol
upadnul zase do zapomeni.

Z novejsi doby pak staci pripomenout SCTP, coz je oproti MPTCP o trinact
let starsi "novy". To taky nabizelo "novy a lepsi svet pro prenos dat",
byt' primarne pro multimedialni data. Ale ze byl nejak rutinne k videni
se rozhodne rict neda.

Moje zkusenost rika, ze trva nejmin deset let, nez se u novych protkolu
dostanes do faze, kdy uz pujde alespon trochu hadat jestli nekdy bude
mit budoucnost. A porad pujde o hodne brzke hadani ...