6to4: FreeBSD a Mikrotik

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Jan 30 11:38:48 CET 2015

On 01/30/15 11:21, Vilem Kebrt wrote:
> Ahoj,
> tohle osobne resim sixxs tunelem na tech koncovych serverech,
> jinak ten 6to4 na mikrotiku muzu vyzkouset doma,
> sice mam starsi verzi routerosu na routeru , ale to by nemelo vadit.

6to4 na Mikrotiku samotnym mi prijde, ze funguje ok. Jedine, co hapruje,
je, kdyz
pakety prijdou primo z FreeBSD routeru.

> Zvlastni je ze nemam problem v komunikaci z aiccu (na freebsd) s
> jinymi 6to4 tunely jejichz koncove adresy znam,

Aiccu je trochu jiny pripad, tam hraje roli vic routeru. 6to4 na FreeBSD
funguje tak, ze vezme v6 paket,
zabali ho do v4 a posle na 192.88.99.1. Pokud je cilova adresa typu
2002:..., tak z ni vydestiluje v4 adresu
a posle 6to4 paket primo na ni. A tohle poslani "naprimo" z nejakyho
duvodu zjevne nefunguje
proti Mikrotiku a nemuzu prijit na to, proc :(

M.