6to4: FreeBSD a Mikrotik

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jan 30 11:34:00 CET 2015

Miroslav Prýmek wrote:
> Da se to resit i tak, ze se site propoji VPNkou, ale tam pak clovek musi
> resit routovani
> na vsech moznych mistech, globalne unikatni interni IP adresy atd... a
> je to otrava. Chtel jsem se toho zbavit prave tim 6to4, ktery (kdyby
> fungovalo ;) ) by bylo docela elegantni reseni.

Hm, me to tak zazracny nepripada (obzvlast kdyz zminka o sifrivani na
jine urovni naznacuje, ze tam nakonec jsou tunely zatunelovane v
tunelech), al  to je vec nazoru.

Kazdopadne, 6to4 je docela dost "otevrenej" protokol. A to az tak, ze
realne implementace si obvykle nemuzou takovou otevrenost kvuli
bezpecnosti dovolit. Takze stf na FreeBSD taky neprijme kazdy paket. Ma
to popsane v manualu od stf.

Otazka je, jaka omezeni ma Mikrotik, zda to je dokumentovane a jak to je
nebo neni na nem laditelne ...

Lepsi radu ti momentalne nedam ...