6to4: FreeBSD a Mikrotik

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Jan 30 11:14:43 CET 2015

On 01/30/15 09:45, Dan Lukes wrote:
> co je cele smyslem te topologie/konfigurace ? To mas nejakou lokalni
> sit, kde nejaky software nutne potrebuje IPv6 konektivitu do jinych
> siti, ty nemas adresy nativni a soucasne ti nevadi, ze tu vnitrni IPv6
> komunikaci tunelujes nesifrovane verejnym Internetem ? Dan

Jo, presne tak to je. Jedna z tech aplikaci je Bacula, ktery ma tu
neprijemnou vlastnost, ze kazdy agent
ma jednu pevne danou adresu, na ktere musi byt dosazitelny ze vsech
ostatnich mist, jinak to nefunguje.

Da se to resit i tak, ze se site propoji VPNkou, ale tam pak clovek musi
resit routovani
na vsech moznych mistech, globalne unikatni interni IP adresy atd... a
je to otrava. Chtel jsem se toho zbavit prave tim 6to4, ktery (kdyby
fungovalo ;) ) by bylo docela elegantni reseni.

Sifrovani probiha na jine urovni, takze prenos pres verejny net neni
problem.

M.P.