RE: Klonování a migrace FreeBSD

Bc. Tomáš Skočdopole | IT-BOX tomas.skocdopole at it-box.cz
Tue Jan 13 21:35:30 CET 2015

Zdravím,

Díky za reakci, v podstatě vše je mi jasné, jen k té dvojce (zda jsem tomu
rozumněl správně): Postupoval bych asi takto - nabootovat LiveCD, ručně
vytvořit oddíly, naformátovat je, přimountovat a rsyncem naklonovat odněkud
z existující instalace (a zároveň někde běžící) vše potřebné a nakonec
nainstalovat zavaděč?

Pokud to takto bylo opravdu myšleno, tak mi to moc nevyhovuje z důvodu
kopírování po síti, což může být někdy problém (většina strojů není dostupná
přímo, ale musel bych se připojovat do VPN, rychlost konektivity atd).
Zároveň bych tam musel potom (jistě že něco by se nekopírovalo díky exclude
pravidlům) myslet na to, zda v nějakém adresáři nezůstaly nějaké pozůstatky
z výchozího systému. A navíc některé konfiguráky by byly už třeba dosti
upravené od originálu...

Mne by vyhovovalo například si ve virtuálu rozjet vše potřebné - udělat tedy
vzor, ten zálohovat a potom se zálohou chodit a vesele klonovat.

Co jsem koukal, tak zálohovat by mělo jít takto:
tar -cvpjf /backup.tar.bz2 --exclude=/backup.tar.bz2 --exclude=/.snap
--exclude=/mnt -exclude=/proc -exclude=/sys /

Rozbalit potom takto:
tar -xvpjf backup.tar.bz2 -C /mnt

A zavaděč jestli se nemýlím takto:
boot0cfg -B ad0

Pouze si s tím nejsem jist, zda na to nejdu třeba nějak zbytečně složitě.

Jinak ke třetí možnosti: je to takovej ideál, ale opravdu toho nedělám
tolik, nicméně zároveň by se ten nástroj mohl využít na hromadnou údržbu
těch naklonovaných strojů (aktualizace, vylepšení atd), takže to stále ještě
u mě zůstává ve hře...

Ještě jednou díky!

Zdraví Tomáš