Zaseknuti pri rebootu

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Fri Dec 12 12:19:40 CET 2014

Zdravim opet,
resim pro mne prozatim neznamy problem.
Mam nove nainstalovane FBSD 10.1, na nem 5 jailu, v kazdem bezi nejaky
sluzba (dns, web, mail,...).
Pokud stroj restartuju (reboot now) "nejakou" chvili po jeho startu,
neni s nicim problem. Pokud ho ale chci restartovet po "nejake" delsi
dobe behu, skoncim pri pokusu o reboot na hlasce "All buffers synced" a
dal se nedeje uz nic. Jedine, co jeste funguje je, ze jsem schopny ten
stroj zvenci opingnout. Nezbyde, nez ho natvrdo vypnout / resetovat.
Pri rebootu, ktery probehne v poradku pak nasleduje hlaska o case
SystemUp. Tohle se mi ale uz neukaze.
Dalsi pruser pak nastane po bootu, kdy skoncim v single-user modu,
protoze se nepodari namountovat /, protoze file system is dirty !!!!
<recnicka otazka>
Jak to dopr****, kdyz All buffers synced?
</recnicka otazka>
Filesystem je UFS SU+J
Pry je nekonzistentni journal a proto musim pustit fsck rucne.
Po skonceni fsck je filesystem porad dirty a je potreba fsck spustit
jeste jednou.

Vyvstava zde tedy nekolik otazek:

1. Je mozne nejak zjistit, na cem zustava viset stroj pri pokusu o
reboot? Tedy proc nepokracuje dal do rebootu stroje?
2. Cim to, ze mne to vzdycky rovnou vykopne do single-user modu a neni
ochotny spustit fsck na pozadi?
3. Podle hlasek na konzole z te nemoznosti spustit fsck na pozadi tak
trochu podezrivat ten journal - je nejak jednoduche ho z filesystemu
odstranit? Ale pokud je nesmysl, ze by to bylo tim, tak ho odstranovat
nebudu...

diky za jakekoli nakopnuti smerem k reseni problemu

--
Zbyněk Burget
Mlýnská 397

tel: 588 580 000, 739 930 931