devd notify - co vsechno umoznuje?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Oct 31 13:07:42 CET 2014

On 10/31/14 12:22, Miroslav Lachman:
> To je mi o tobe znamo :) Me ten gmirror jeste nikdy nezklamal, s
> ostatnimi GEOM moduly uz je to horsi.

Ja taky nenam spatnou zkusenost konkretne s gmirrorem. Moje spatna
zkusenost s celym GEOMem pochazi primarne od glabel. Jenze to jsou
vsechno vajicka z jednoho kosiku ;-)

> No jo, kdybych ja aspon umel trochu programovat v C a aspon trochu
> rozumel tem systemovym vecem.
> Navic teda kdyby to bylo aspon tak, ze udelam nejakou "praci" a je
> realna sance, ze to pujde protlacit upstream - primo do FreeBSD

No, tak to uz spis verim tomu, ze si to to bez znalosti C a systemovejch
veci nabastlis do funkcniho stavu na prvni pokus, nebo, ze ti to napisu
ja ;-)

Nikdy jsem neprisel na to co delam spatne, ale komunikace s vyvojovym
teamem se mi po jeho generacni obmene pred asi deseti lety tak nejak
prerusila a uz se to nikdy nezlepsilo. Moje PR vetsinou ciste ignoruji.

> Takze to vazne skonci tim shell scriptem - jako cesta nejmensiho odporu
> a nejmensiho rozdilu oproti bezne instalaci FreeBSD.

Ono to ve skutecnosti neni nijak spatny reseni. Nevim, co mas v planu
delat pokud ti vypadne disk z mirroru nad ramec toho, ze posles zpravu
nejakymu administratorovi, a ten to nekdy vyresi. A tenhle typ zavady
navic obvykle vyzaduje zasah in-personam, takze s baviem o desitkach
minut reakcni doby v tom nejlepsim pripade.

U toho uz pak nehraje nejakych pet minut sem nebo tam pri samotne detekci.

Pokud bys to ovsem z nejakeho duvodu preci jen chtel mit instantni, tak
povol zjisti, jestli tu zpravu, ktera ti oznamuje udalost, ktera te
zajima zapisuje syslog do nejakeho logu (pripadne povol zapis do
/vat/log/console.log) a prubezne ten soubor zpracovavej trvale bezicim
scriptem. Neco jako

tail -F /var/log/console.log | while read LINE do ...

Jen musis rozeznavat hlasky, ktery te zajimaji, coz ale nejspis nebude
problem - a pak uz si s nima delej co chces ...