Chyba cteni disku - II

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Oct 13 14:38:07 CEST 2014

Dne 12. 10. 2014 v 23:14 Dan Lukes napsal(a):

> [...]
> velikosti sektoru, tedy jako:
>
> seek=xxxx/8 bs=4k count=1
>
> To proslo bez problemu a sektor se stal citelnym.
>
> Tys ale nepracoval nad fyzickym diskem, ale nad sektorem. A zde bs=8k z
> tveho prikladu nezarucuje, ze se jednalo o zapis do prave dvou fyzickych
> sektoru.
>
> Pokud se tenhle osmikolivy blok presne nekryl s fyzickym sektorem, tak
> to nemusi dopadnout dobre. A je mozny, ze mu vadi uz jen to, ze nesedi
> presne velikost bloku.
>
> Takze zaprvy to muzes zkusit prepsat na prikaz, kde bs=4k:

Zkusil jsem, ale nezabralo to. Zkusil jsem i opacnou variantu, tedy:

dd if=/dev/zero of=test/poskozenysoubor bs=512 seek=694976 count=16

ale ani tohle neprojde.

> A pokud to nepomuze, pak zapomen na praci se souborem a identifikuj
> vadny sektor na fyzickem disku - a pak ho jako ctyrkilovy prepis ...

Tohle mam jeste v zaloze - prozatim jsem chtel zkusit, jestli je mozne
tu "opravu" provest ze ziveho systemu - tam nemuzu zapisovat primo na
disk, ale musim pouzit soubor. Nastesti v tomhle pripade nejsem
limitovan casem, muzu to zkoumat z vice stran.

Zbynek