Alix 1D

David Pasek david.pasek at gmail.com
Sat Oct 4 21:42:00 CEST 2014

Ahoj.

> On 10/04/14 19:19, Radek Krejča:

>  jestli to budes testovat, rad se take dozvim, jestli to pobezi, nebo ne,
>>

> No, tak sorry, smula. Chtel jsem to zkusit, nakonec jsem Alix nasel, byt'
> jinde nez jsem myslel a 3C nikoli 1C (to by pro nase ucely nebyl podstatny
> rozdil) jenze to zarizeni po pripojeni napajeni ani neskytne. Prohrabanim
> jeste jinych vrstem jsem dokonce nasel druhy kus tehoz a chova se to
> stejne, ergo je problem spis se zdrojem - proste smula.
>
> Az/pokud se to sejde tak, ze budu mit zdroj, cas a vzpomenu si, tak se k
> [...]
Prave na Alixech a Soekrisech FreeBSD pouzivam cele roky (uz asi 11 let) a
od urcite verze FreeBSD (bohuzel nevim ktere) uz neni potreba a ani neni
mozne pouzit kernel option CPU_GEODE

Proste uz normalne funguje generic kernel, coz je vyrazne prijemnejsi.

Naposledy jsem provadel instalaci na ALIX 1E (
http://wifi.aspa.cz/alix-1e-lx800-256-mb-miniitx-z78686/ ) v breznu tohoto
roku.

Bohuzel uz si nepamatuji jestli jsem instaloval 9-ku nebo 10-ku, ale
pamatuji si celkem presne, ze jsem s tim trosku bojoval. Funkcni image mam,
takze bych se na to mohl podivat jako verzi jsem pouzil, ale myslim, ze by
nemel byt problem ani s 9-kou ani 10-kou.

Myslim, ze mi nefungoval memstick z USB a nakonec jsem pouzival externi USB
DVD mechaniku. Toho jsem mohl vyuzit, protoze jsem mel ALIXE, ktery mel VGA.

Kdyz mam Soekrisy nebo Alixy kde nemam VGA, tak si pripravuju image ve
virtualu (VMware Workstation) a pak si system DD-ckem naklonuju na Compact
Flash (CF) kartu pripojenou pres USB ctecku. Stejnym zpusobem (imagovanim)
to i distribuuju na finalni produkcni systemy. V mem pripade jsou to
automatizacni appliance bez dat, takze upgrade systemu probiha novym
preimagovanim.

Vzpominam si, ze take bylo potreba v BIOSu vypnout ACPI. Je to popsane i na
http://www.pcengines.ch/alix.htm i kdyz jen pro FBSD 8. Podle mych
zkusenosti to plati i pro novejsi FBSD.

Jinak samozrejmosti je na takovychto systemech provozovat CF v read/only
modu a prepinat do read/write jen v pripade konfigurace.

Snad ti to pomuze.

David.