Re: pkgng a lokální repozitář?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 1 08:57:49 CEST 2014

Miroslav Prýmek wrote:
> No ale musis uznat, ze to je dost hack a neni zas tak divu, ze to pkg (AFAIK) nepodporuje :)

Ja si nestezuju, ze nepodporuji nejaky muj konkretni zpusob udrzby.
Mimochodem, za tu spoustu let a jeste vetsi spoustou pocitacu osvedceny.

Ja si stezuju, ze oproti predchozimu systemu mi je odpirano pravo na
"administrator override". Vitam nastroje, ktere se mi snazi pomoci,
nevitam nastroje, ktere odmitaji sva rozhodnuti se mnou konzultovat a
umoznit jine rozhodnuti v konkretni veci nez by zvolily ony sami. Na
moji zodpovednost, pochopitelne.

Tuhle moznost budu muset taky prozkoumat, byt' prinasi nebezpeci, ze se
nekde neco zapomene zamknuteho. Prinejmensim to misto, kde se testuje na
"zamknuto" je to misto, kam propasovat dotaz "fakt chces tohle
zaktualizovat" ...

> Tech zpusobu, jak ho k te Danem-chtene operaci donutit bude asi vic -
> jelikoz chce hlavne ignorovat zavislosti, videl bych klic ve volbe
>
>      -M, --ignore-missing
>                 Force the installation of the package with missing dependencies.

To se taky bude muset vyzkouset. Hlavne jestli mi ho pozdeji bude
instalovat, kdyz se objevi nova verze tohohle balicku - a zavislosti
stale jeste nebudou uspokojeny ...

> Spis jde o to, jak vyrobit takhle "pochroumane" repo

To se mi porad nedari vysvetlit co potrebuju. Repo neni nikdy
pochroumane. To je vzdycky konzistentni. To jedine co je "jine" je, ze
pri aktualizaci konkretniho stroje chci nedovolit aktualizace nekterych
balicku dle meho rozhodnuti a pritom neprijit o aktualizaci balicku,
ktere na techto zaviseji. Tzn. na repu jsou vsechny balicky i podbalicky
od PHP 5.5.21. Na konkretnim stroji ale chci nechat stavajici PHP 5.5.20
s vyjimkou tzsetup, ktery na 5.5.21 zaktualizovat chci. A samozrejem
chci aby mi nadale nabizel aktualizace vsech PHP balicku z verze 5.5.20
a nejakou tu aktualni - kterouzto nabidku ja budu i nadale odmitat, z
vyjimkou PHP tzsetup, ktere zaktualizovat i priste necham.

Opravdu je to jen o tom indivialnim dotazu u kazdeho portu jednotlive ...