pkgng a lokální repozitář?

Martin Bily mbily at mbily.eu
Mon Sep 29 23:27:02 CEST 2014

Ahoj kolegové,

administruju řadu strojů s FBSD 9.x. Byl jsem zvyklý aktualizovat sw z
portů tak, že jsem si na buildovacím stroji za pomoci portmasteru
vyrobil vlastní balíčky. Příslušný filesystém s nimi jsem si pak na
ostatní stroje přes nfs připojil v read-only režimu a instaloval balíčky
rovněž použitím portmasteru.

Přechod na pkgng jsem odkládal, co nejdéle to šlo. Pak přišla dovolená,
příprava na spuštění nového semestru, no a dostali jsme se do současnosti.

Překlopení buildovacího stroje na pkgng bylo v zásadě bez problému.
Narazil jsem ale s instalací mnou vyrobených balíčků na jednotlivé
servery. Portmaster v kombinaci s pkgng to nepodporuje. A povykující
portaudit mne nutí situaci nějak rozumně rychle řešit.

Potřebuji zůstat u vlastní kompilace balíčků na jediném stroji. Jako
nadějná cesta se mi po zběžném průzkumu jeví výroba vlastního pkgng
repozitáře s mými balíčky. Než se pustím do realizace, tak se chci
optat: Řešili jste podobnou situaci? Také vlastní repozitář? Poudriere?
(nemám dosud nastudováno)

Díky za vaše náměty a dosavadní zkušenosti s pkgng.

Martin Bílý