Chyba cteni disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 3 10:10:34 CEST 2014

On 09/03/14 09:30, Jozef Drahovsky:
> Zatial sa mi nepodarilo vymysiel ako vediet, ktory povrch, ktory cilinder a sektor citam.

> Vie niekto poradit ako zisti kedy a ako disk prepocitava cilindre nad
> 1024 na virtualne povrchy alebo sektory?

Nejsem si jisty co si od takto ziskane informace slibujes, ale jsem si
jisty, ze uz nejsi nejmladsi ;-)

Disky uz davno nemaji konstantni pocet sektoru na stope. Vnejsi stopy
typicky nesou sektoru vic nez vnitrni. "Nulta" stopa, respektive "stopy
malych cisel" byvaji spise uprostred nez u nektereho kraje.

A k tomu relokace vadnych sektoru ...

Dneska je CHS stejne virtualni identifikace konkretniho mista povrchu
magnetickeho disku jako LBA. A "geometrii" uz si dnesni disky taky hlasi
v podstate libovolnou.

Takze CHS udaj ti nerekne nic, co by ti nerekl LBA udaj.

V neposledni rade, najit dneska ovladac, ktery by na disk mluvil v CHS
je uz taky docela umeni ...

> Domnievam sa, ze po prvych dvoch chybach na disku kombinacia radic a
> disk zblbne.
> Tak som ich oboch vyhodil.

Pokud jde o data jejichz cela je i jen o trochu vetsi nez zanedbatelna,
tak je to pri dnesni cene za diskovou kapacitu rozumny rozhodnuti.