Chyba cteni disku

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Wed Sep 3 09:30:56 CEST 2014

Dňa 2.9.2014 20:01 Dan Lukes wrote / napísal(a):

> Blokove zarizeni, ze ktereho je namountovany filesystem nelze otevrit
> pro zapis.
>
> Dan

Ano, ale ak ma clovek k dispozicii dalsi pocitac s fungujucim OS je
situacia ina.

Prave teraz som dozachranoval data z disku kde FreeBSD zahlasil v
konzolovom okne viacero chyb citania LBA XXXXXX
a fsck v single rezime nedokazal disk opravit pre pribudajuce chyby citania.
Islo o disk, z ktoreho bolo bootnute FreeBSD.

Pripojil som ho cez USB korekciu na iny pocitac a namontoval len na
citanie mount -r /dev/da0s1a /hdsos
a skopiroval co bolo treba.
Potom som ho odmontoval a hral sa.

fsck presiel, nasiel dve chyby a nasiel dva problematicke subory, ktore
som dal zmazat.
Neznamena to, ze chyby citania LBA  a vadne subory boli na totozom mieste.

Ked mate disk pripojeny a nenamontovany, tak mozete robit operacie po
lubovolnych blokoch a prepisovat ich.
Zatial sa mi nepodarilo vymysiel ako vediet, ktory povrch, ktory
cilinder a sektor citam.
Viem to len odhadnut podla vypoctu.
Vie niekto poradit ako zisti kedy a ako disk prepocitava cilindre nad
1024 na virtualne povrchy alebo sektory?

Teraz je disk ok az na dva bloky a da sa namontovat aj na zapis a
normalne s nim pracovat.
Lenze pri vrateni disku do povodneho pocitaca sa chyby citania LBA
objavili znova.
Dve su na totoznom ocakvanom mieste a vsetky ostatne su nahodne.
Domnievam sa, ze po prvych dvoch chybach na disku kombinacia radic a
disk zblbne.
Tak som ich oboch vyhodil.

Jozef