Chyba cteni disku

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Tue Sep 2 19:49:54 CEST 2014

Dne 2. 9. 2014 v 1:02 Dan Lukes napsal(a):
> On 1.9.2014 21:17, Zbyněk Burget:

> Teoreticky by samozrejme slo rozdelit "detekcni" a "opravnou" fazi. Ale
> cteni na pouzivanem disku by znacne komplikovalo onu zminenou logiku
> "vadny je i kdyz cteni trva dlouho". Kazdopadne, napsany to tak neni,
> pocita se, ze disk se nepouziva.

Jde mi o to, co by mne mohlo potkat, kdyz to pustim na nejakem bezicim
systemu. Rekneme, ze se pokusim zajistit, aby v dobe, kdy ta utilita
pobezi, na disk pokud mozno nic intenzivne nezapisovalo. Tedy povypinam
sluzby, kde by mohlo dojit k nejakemu poskozeni dat.
Prvni problem, ktery mne napada je, ze cteni bude trvat prilis dlouho,
protoze se bude cekat na vyrizeni nejakeho jineho pozadavku (tohle
teoreticky samo o sobe nevadi, prinejhorsim se sektor prepise zbytecne).
Jediny prusvih mne napada v okamziku, kdy by byla detekovana chyba v
sektoru, ktery se system bude snazit zapsat v okamziku mezi mym ctenim a
mym zapisem. Pak bych si ten sektor prepsal bud starymi daty v pripade,
ze by se precteni dat nakonec prece jen podarilo, a nebo nulama v
pripade, ze by se prvotni cteni nepodarilo. Ale pravdepodobnost, ze se
zrovna do tohohle trefim bych si dovolil odhadnout za temer nulovou. Je
tam jeste nekde nejake zakouti, ktere ze sve neznalosti totalne prehlizim?

Zbynek