Chyba cteni disku

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 2 11:23:25 CEST 2014

Vilem Kebrt wrote, On 09/02/2014 08:07:

[...]

> Asi jsem natvrdlej, Dane neni nekde "nakres" jak se to sklada za sebou
> napriklad v pripade geomu ? strycek google vyhodi spoustu hlasek, ale
> nakres jsem nenasel, stacilo by mi jak jdou ty vrstvy za sebou a v
> kterych syscallech se to pohybuje, pak bych treba konecne pochopil
> freebsd pristup na fs :)

Na tohle ani nemuze existovat zadny nakres, protoze diky GEOMu se ty
vrstvy muzou skladat naprosto libovolne. Takze se svobodou jsme dostali
i trochu komplikovanosti :)

Muzes mit dva disky, ktere das do mirroru, ten zasifrujes, nad tim
udelas slice a nad tim partition, na ktere bude filesystem.

Nebo muzes mit dva disky, na nich udelas slice a partition, partition
budes mirrorovat a nad tim udelas filesystem.

A tech kombinaci a poctu vrstev nad sebou bude "nekonecne mnozstvi",
kdyz do toho pridas jeste HAST, nebo ggated, nebo iSCSI, tak si k tomu
pripocti jeste sitovou vrstvu, pres kterou se komunikuje se vzdalenym
zarizenim. Muzes do toho nacpat jeste dalsi hromadu GEOM trid, jako
cache, concat, journal, multipath, nop, raid, stripe, virstor. Vsechno
tohle naskladat nad sebe a to jeste nektere z nich muzes pouzit vickrat
a porad to bude davat smysl :o)

A az to bude vypadat, ze to dava smysl, tak nekam mezi to primichej ZFS
a mas o zabavu postarano. Protoze ZFS muzes klidne posadit na gmirror (i
kdyz to nedava moc smysl, ale fungovat to bude) a nebo naopak muzes
udelat gmirror nad dvema zvol(y).

Mirek