Chyba cteni disku

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Tue Sep 2 08:07:42 CEST 2014

Ahojte,

> [...]
> nedelal. Nemam to v podobe "uzivatelsky blbuvzdorneho" binaru.
> Napriklad ta logika "neprimerene dlouho" je proste natvrdo nastavena v
> kodu pro aktualni disk na ktery to spoustim (a kdyz ji chci zmenit,
> tak to proste znova prelozim).
>
> Dokonce ani ty zdrojaky nebyly vytvarene s umyslem je publikovat,
> takze to neni uplen cisty programovani.
>
> A samozrejme, zadna garance, ze ti to nekdy nejaky data neznici.
>
> Treba se bude hodit i Mirkovi - ze si ji nedokaze napsat neznamena, ze
> nedokaze prelozit ci pripadne drobne poupravit dodany zdrojaky.

s dovolenim se na to juknu, tohle me docela zajima, splasily se mi
nedavno na serveru zalozni disky tak ze ani geom si  s tim neporadi,
nicmene smart nehlasi problem, asi je to ve filesystemu.

> Kazdy si to pouziva na vlastni nebezpeci. Option '-f' zpusobi, ze to
> proste prepise vsechny sektory, bez pokusu o nejakou detekci. Option
> '-i' rika offset odkud se ma test delat, pokud nema bezet defaultne od
> nuly (napriklad proto, ze byl nedokonceny predchozi beh prerusen).
>
> Hranice "cteni trva prilis dlouho" je momentalne hard-coded na 0.5sec

S tim se pocita :)
> [...]
> bezprostredne nasledujici vrstva uz nemusi byt schopna obecne rozumet
> identifikaci vrstvy predchazejici, natozpak kdyz to prejde pres
> spoustu vrstev ...
>
> I procfs je filesystem ...
>
> A to odpovida nejen na to, proc je prakticky nemozne napsat nejake
> "obecne" reverzni resolveni schopne odpovedet na otazku "ke kterymu
> souboru patri tenhle sektor", ale dokonce i na to, proc nenapises ani
> "dopredne" resolveni, kdy bys proste vytvoril kompletni mapu
> sekvencnim prochazenim adresaru a souboru v nich ...

Asi jsem natvrdlej, Dane neni nekde "nakres" jak se to sklada za sebou
napriklad v pripade geomu ? strycek google vyhodi spoustu hlasek, ale
nakres jsem nenasel, stacilo by mi jak jdou ty vrstvy za sebou a v
kterych syscallech se to pohybuje, pak bych treba konecne pochopil
freebsd pristup na fs :)
Diky Vilem