Supermicro IPMIview KVM Console na FreeBSD 10

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Aug 26 13:52:04 CEST 2014

Dan Lukes wrote, On 08/26/2014 12:44:

> Jenze tahle pseudojava vlastne udela jen to, ze stahne binary - a ty
> samozrejme jsou zkompilovane pro nejakou platformu a nejakou verzi - a
> ty se pokusi spistit v nativnim rezimu daneho prostredi.
>
> Najdi kam ti dal to libiKVM64.so, spust
> file libiKVM64.so
> ldd libiKVM64.so
>
> a hned bude jasneji.
>
> Mozna mas stesti a libiKVM64.so je urceny pro FreeBSD, ale mozna proste
> nejake starsi. Pak by mohlo byt resenim nainstalovat odpovidajici
> compatx ... balice.

Tak tahle varianta me vubec nenapadla. Pravdepodobne je tam teda jen
Windows a Linux verze, protoze IPMIview je "kompletni" balik, ktery uz
nic nestahuje a vsechno ma ve svem adresari. A samozrejme je tam kazda
knihovna ve variante .so (patrne Linux) a ve variante .dll (Windows)

Konkretne libiKVM64.so vypada takhle

IPMIView_2.9.32_jar_20140624/> file libiKVM64.so
libiKVM64.so: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV),
dynamically linked, stripped

IPMIView_2.9.32_jar_20140624/> ldd libiKVM64.so
ldd: libiKVM64.so: not a FreeBSD ELF shared object

> A nebo nemas stesti a je to binar pro nejaky jiny OS. No, pak se ti bud'
> podari rozject emulaci (pokdu to bdue linux vhodne verze) nebo mas
> proste smulu.

Cele se to spousti scriptem IPMIview20.sh, ktery obsahuje jen tohle:

java -Djava.library.path=. -jar IPMIView20.jar

Takze otazkou je, jak tohle ted spoustet v rezimu kompatibility s Linuxem?

> IPMIview cast KVM od supermicro proste neni platforme nezavisla vec.
>
> Ale pokud se potrebujes "jen" dostat an textovou prikazovou radku, pak
> by ti melo stacit i negraficke prostredi KVM. Na to se dostanes pres ssh
> (mozna i telnetem, uz si to nepamatuju dokonale) a zadny specialni
> program nepotrebujes.

No chtel jsem se dostat i k tomu, abych si tam mohl primountovat nejaky
ISO atd.
Ale jak to tak vidim, tak to asi stejne nepujde.
Leda si tu do VirtualBoxu nainstalovat nejaky Linux a spoustet to z
nej... kde zase nefunguji shared folders a shared clipboard.

Mirek