Supermicro IPMIview KVM Console na FreeBSD 10

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 26 12:44:48 CEST 2014

On 08/26/14 12:29, Miroslav Lachman:
> Je to aplikace napsana v Jave a v tom je asi zakopany pes.
> Aplikace jako takova se mi spusti, ale kdyz na zalozce KVM Console
> kliknu na Launch KVM Console, tak to hodi "libm.so.6 not found, required
> by libiKVM64.so".
> Coz mi pripada, ze to hleda linuxove verze tech knihoven. Protoze takove
> verze jsou v /compat/linux.

Ona to totiz neni tak uplne Java. Cista Java nepotrebuje pro svoje
spusteni proprietarni binary.

Jenze tahle pseudojava vlastne udela jen to, ze stahne binary - a ty
samozrejme jsou zkompilovane pro nejakou platformu a nejakou verzi - a
ty se pokusi spistit v nativnim rezimu daneho prostredi.

Najdi kam ti dal to libiKVM64.so, spust
file libiKVM64.so
ldd libiKVM64.so

a hned bude jasneji.

Mozna mas stesti a libiKVM64.so je urceny pro FreeBSD, ale mozna proste
nejake starsi. Pak by mohlo byt resenim nainstalovat odpovidajici
compatx ... balice.

A nebo nemas stesti a je to binar pro nejaky jiny OS. No, pak se ti bud'
podari rozject emulaci (pokdu to bdue linux vhodne verze) nebo mas
proste smulu.

IPMIview cast KVM od supermicro proste neni platforme nezavisla vec.

Ale pokud se potrebujes "jen" dostat an textovou prikazovou radku, pak
by ti melo stacit i negraficke prostredi KVM. Na to se dostanes pres ssh
(mozna i telnetem, uz si to nepamatuju dokonale) a zadny specialni
program nepotrebujes.