particie (oddiely)

Daniel Bilik dan at mail.neosystem.cz
Thu Aug 21 16:00:09 CEST 2014

On Thu, 21 Aug 2014 12:41:09 +0200
Miroslav Lachman <000.fbsd na quip.cz> wrote:

> Swap uz davno nepouzivam jako dvojnasobek velikosti RAM. Prijde mi to
> zbytecne. Kdybych mel na stroji, ktery ma 32GB RAM, udelat 64GB swap,
> ktery je celou dobu prazdny, nebo ma vyuzito treba jen par MB z nejakeho
> "haluzniho" duvodu, tak by mi to vazne prislo naproste plytvani
> prostorem.

Přesně tak, v dnešním kontextu to nedává smysl. On totiž ten důvod, proč
vzniklo to "obecné pravidlo" (že velikost swapu má být minimálně
dvojnásobek paměti), je historický, a je spojený s memory managementem na
"starém" unixu (viz. třeba http://www.obsolyte.com/sunFAQ/swapmyths.html).
Pak se, holt, předávalo z generace na generaci doporučení "dělej to
takhle", ovšem už se s tím nepředávalo, proč to vlastně někdo začal dělat
takhle.

To jen malé doplnění "pro zajímavost". :)