particia /tmp - lost+found

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Wed Aug 20 14:02:42 CEST 2014

Zdravim vospolok,

1) Zaujimalo by ma, co sa stane ak skolabuje v ramci jedneho fyzickeho
disku, na ktorom je viac roznych particii, particia /tmp, resp. ak je
jeden fyzicky disk samostatnou particiou /tmp a ziadne ine particie uz
na nom nie su?
Podotazky:
  - padne server?
  - ak nie a zostane bezat, je mozne ju "nasmerovat" trebars do /var/tmp?

2) Ako velka by mala byt particia /tmp? Pozeral som si rozne navody, aj
v ramci freebsd handbook-u, ale nie je to jednoznacne napisane. Iste,
zavisi to od viacerych faktorov, ale predsa len ma to zaujima... nieco
ako v zmysle 'swap', kde sa doporucuje velkost 'swap=RAMx2'.

3) 'lost+found', zahadny to adresar, ktory sa vytvori ked... ...vytvara
sa vsak automaticky v ramci particie / (rootfs). Nech je particia /
akokolvek velka, pokial je mensia, nez ina vacsia particia s datami,
ktora skolabuje, tak nastane problem s nedostatkom miesta. Je mozne
niekde zadefinovat, aby sa adresar 'lost+found' vytvoril niekde inde?
Patral som patral, ale k nicomu podstatnemu som sa nedopracoval, 'fsck'
pojednava o tom len malo, okrajovo...

Vdaka

Lubo M.