Miniaturni cluster

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jul 12 23:48:49 CEST 2014

On 07/12/14 20:32, Martin Bily:
> provozuju dva DHCP servery (isc), ktere sdili konfiguraci ulozenou v
> LDAPu (opendj). LDAP servery jsou dva s master-master replikaci.
> Mam na to dva (virtualni) servery, na kazdem z nich je po jedne instanci
> LDAP a DHCP. Funguje to "samo od sebe" bez nutnosti resit vysokou
> dostupnost a synchronizaci dhcp sluzby nejakymi dalsimi nastroji.

Vychazeje z presvedceni, ze trivialni replikovana textova konfigurace
dosahuje shodnych parametru co se tyce "vysoke dostupnosti" a jen
zanedbatelne horsi vlastnosti v oblasti "synchronizace" ...

... bych reseni zalozene na vytvoreni master-master replikujicich se
LDAP serveru neoznacil za "samo od sebe". A LDAPu jako takovy nesvedci
oznaceni "bez dalsich nastroju".

Cimz v zadnym pripade nechci rict, ze to je spatny reseni, ani ze tam
ten LDAP neprinasi zadne uzitecne vlastnosti jen, ze se mi to nejevi byt
az zdaleka tak bez prace jak naznacujes a navic, ze ty zasadni prinosy
reseni nejsou v oblasti dostupnosti ani synchronizace ;-)