Monitorovani site

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jul 3 22:28:07 CEST 2014

On 07/03/14 21:42, Pavel Baculák:
> Vseobecne myslim, ze jde o situaci, kdy spojeni spadne pripadne flapuje

Pokud ej ten predpoklad spravny, pak by ti mel stacit i obycejny ping na
vhodne vybrany cil (takovy, ktery ti neprestane odpovidat).

A pokud ti na ping odpovidaji stroje, ktere jsou "po ceste" (traceroute)
muzes paralerne pingat na vsechny a tim ziskat blizi predstavu kde se to
zadrhne.

> Ted se jeste zeptatm, neexistuje nejaky nastroj, ktery by mne rekl o siti
> vice, tj. treba si ocuchal a natrasoval kompletne  i 2-hou vrstvu pripadne
> poskytl vice info nez mi dava traceroute?

Na kazdem routeru se hlavicky druhe vrstvy na vstupu odstranuji a na
vystupu se pridavaji hlavicky odpovidajici te dalsi L2 siti.

Pokud ti informace o L2 neposkytne nejakym L3 protokolem vzdaleny sitovy
prvek dobrovolne, a to rozhodne neni bezny, tak se k temhle ciste
lokalnim informacim nemas sanci vzdalene dostat.

Teda, pokud mi neco zasadniho neuniklo ...