Monitorovani site

Pavel Baculák baculak.pavel at post.cz
Thu Jul 3 21:42:37 CEST 2014

Je mi jasne, ze je lepsi sledovat sluzbu na portu a ze se pouzivaji
schemata priorizace a tim padem muze byt jen "sluzba" ci jeden rozsah IP
adres nedostupny nebo chvilkove nefunkcni, ale to nejspise doufam neni muj
pripad. Vseobecne myslim, ze jde o situaci, kdy spojeni spadne pripadne
flapuje => nejde nikomu nic v me lokalite (doufam, jinak to bude prekerka)

Uznavam, ze je to alchymie, ale jednoduse receno, pokud neni ping tak sit,
at muze byt navazana na 2-he vrstve ISO OSI, tak stejne packet ICMP
 nepropusti. Takze mne doufam zatim nejde o testovani cesty packetu, ale
testovani na vyssi urovni tj. icmp request, ktery mi minimalne zaruci to,
ze sit je pruchodna a na druhe strane ICMP dotazu je jakysi prvek, ktery je
schopen dat odpoved. tj. 3sitova vrstva ISO OSI. No a pokud bych se
zachoval jak prosty pocitacovy nobody a poskytovateli rekl - hej mne to
nejede udelejte s tim neco, tak by se mnou taky asi nic nezmohli :) jen by
se na mne asi vyprdli :)

=> Citace: Kdysi jsme tu meli moc pekny pripad, kdy NFS klientovi nebyly z
NFS serveru dostupne konkretni soubory. Zatimco jine soubory byly dostupne
bez problemu. A nakonec to byla chyba firmware lokalniho switche.

 => => tomuto rikam prekerka - ale nepredpokladam, ze by to byl zrovna muj
pripad :-) pro zacatek budu doufat, ze to opravdu nejede nikomu a ze zrovna
moje verejna IP nema nejake pravidlo, ktere by se sekalo ci delalo problemy

Jinak diik za uzitecne informace. Je dobre slyset zkusenosti, ktere kdo ma,
protoze pri beznem provozu bezproblemove site neni kde tyto informace
nabrat :-)
Zkusim poprosit Jozefa, jestli by mi poskytl pro zacatek ten jeho nastroj
:-)

Malinko problem vidim v tom, ze presne nevim, jak to ma muj poskytovatel
vse dohromady propojene - to se pak spatne testuje, kdyz o te siti vim jen
to co mi rekne traceroute :(

Ted se jeste zeptatm, neexistuje nejaky nastroj, ktery by mne rekl o siti
vice, tj. treba si ocuchal a natrasoval kompletne  i 2-hou vrstvu pripadne
poskytl vice info nez mi dava traceroute?

Diik moc

Baci