Multiqueue s PF

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jul 3 22:06:28 CEST 2014

On 07/03/14 20:55, Radek Krejča:
> mam FBSD box se dvema sitovkami. Nyni mam "levnejsi" variantu, kdy tyto sitovky vyuzivaji em driver. Mohu nyni povysit na "drazsi" variantu, kde ty intely vyuzivaji igb driver, ktery podporuje multiqueue. Nicmene - stroj slouzi jako nat a firewall realizovany prostrednictvim PF a premyslim, zda vyhoda MQ bude mit nejaky dopad. Videl jsem plno benchmarku, ale pri zapnutem pf (vlastne zadnem fw) ani jeden. Osobne si myslim, ze to zadny vyraznejsi efekt mit nebude, ale treba se mylim :-).

No, ja nevim, az do takovy hloubky jsem zdrojaky nezkoumal, ale kdybych
mel hadat, tak nemyslim, ze PF v tom hraje nejakou roli. PF je
implemenotvane jako callback volany behem predavani ramce mezi jadrem a
ovladacem hardwaru.

A bud' tohle bezi soucasne na vice jadrech a ovladac je krmenej
paralerne, pak se paralerne vola i ten callback, nebo to tak nebezi,
pristup je serializovanej - a pak se pochopitelne ani PF paralerne nevola.

Nemam pocit, ze by na tohle mel PF nejaky vlastni vliv.

Ale muze to byt cely jinak ...