Jak na RAID5

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Thu May 22 14:53:20 CEST 2014

> Ahoj,
> Nevim, nakolik se to tyka tve konfigurace, ale mel bych par bodu:
> 1) Instalace na software RAID5 neni podporovana. Znamenalo by to pro
> system (nebo alespon bootovaci oblast), musi byt vytvořeno zrcadlo,
> trebas přes tri disky. Jinak se proste systém nenacte, musela by byt
> podpora pro cteni a konkretni konfiguraci RAIDu v BIOSu.
> 2) Kombinace HW a SW (soft raid) jsou na tom jeste hur. Nejenom, ze
> maji problemy s ovladaci, ale pokud ovladace nejsou, poskodis data.
> 3) Cisty hardware RAID - do takového bych sel, ale pokud neni
> [...]

Milane, ty onboard radice na tech supermicrech (a co mam zkusenost, tak v tech levnych obecne) v podstate k nicemu. Pokud to neni plne HW raid, tak mam s tim jen spatne zkusenosti, vyjma tedy faktu, ze mam dobry pocit, ze nejaky raid mam. Ten mi ale uz nekolikrat skoncil ve chvili, kdy jsem po prusvihu z toho data nedostal a proto kdyz uz mam levny stroj, tak na tom delam radeji SW mirror.

Radek