problem s ldconfig a MariaDB 5.5

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue May 13 01:48:21 CEST 2014

Dan Lukes wrote:
[...]

> Ano, to kvuli "okamzite" aktualizaci databaze. Pro porestartovou je tam

> ... a jestli chybi, no tak to je pak jasny.

> To viis - protoze port nevytvoril konfiguracni soubor s cestou ke
> knihovnam. Otazka tedy nezni co je spadne s ldconfigem, otazka je, co je
> spatneho s tim portem, ze tento dulezity soubor nevytvori, nebo,
> prinejmensim, nenainstaluje.
>
> A problem nastava jen pokud instalujes z balicku, nebo i tehdy pokud
> prekladas ze zdrojaku ? V prvnim pripade by to znamenalo, ze chybne je
> vytvoreny jen ten balicek.

Problem nastava i kdyz kompiluju ze zdrojaku. Otazkou ale je, jestli je
v tom jeste nejaky rozdil, kdyz uz je ted vetsina portu resena pres
stage dir, takze se vlastne kazdy port nainstaluje do podadresare pkg,
odtamtud se vytvori binarni balicek a nainstaluje do prefixu /usr/local/.

Volani ldconfigu je i v /usr/ports/Mk scriptech, ale vlastne ted ani
nevim, jestli se jeste pouzijou na porty, ktere respektuji staging.

Kazdopadne jsem mel za to, ze by se knihovny mely spravne nacist i bez
toho /usr/local/libdata/ldconfig/mariadb, ale asi na pozadi neni zadny
zazrak a bez toho souboru to proste nejde. Takze ted budu muset nejak
dohledat, proc se ten soubor nevytvori / nenainstaluje v zadnem z mych
testovanych prostredi.

Mirek