problem s ldconfig a MariaDB 5.5

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 13 01:03:32 CEST 2014

Miroslav Lachman wrote:
> Takze muj dotaz zni - co se v systemu pri instalaci nejakeho portu a
> nasledne i pri rebootu ma postarat o nalezeni vsech potrebnych knihoven?

> System vidi pouze stare knihovny v compat

To samo o sobe muze nekdy zpusobit komplikace. Ve chvili, kdy jsou znovu
prelozene i vsechny zavisehici porty, takze na puvodnich knihovnach by
uz nic zavisleho byt nemelo, je vzdy bezpecnejsi obsah 'compat' smazat.

Ale zpatky k zakladni otazce. Knihovny se hledaji v databazi, kterou
udrzuje ldconfig.

Ten se typicky spousti pri startu systemu, pricemz cety, ve kterych se
knihovny hledaji jsou dane v rc.conf (respektive default/rc.conf) a k
nim se pridaji cesty, ktere se vyctou ze souboru v
/usr/local/libdata/ldconfig

Prave tam typicky porty pridavaji soubor, kdyz chteji seznam cest rozsirit.

> Pri instalaci portu by se mel spoustet ldconfig tak, jak ma port
> definovano v +CONTENTS

Ano, to kvuli "okamzite" aktualizaci databaze. Pro porestartovou je tam

> MariaDB
> libdata/ldconfig/mariadb

> Navic v pripade MariaDB chybi /usr/local/libdata/ldconfig/mariadb

... a jestli chybi, no tak to je pak jasny.

> Posledni otazka tedy zustava - co je pricinou toho, ze u me na zadnem
> serveru nezafunguje ldconfig spravne?

To viis - protoze port nevytvoril konfiguracni soubor s cestou ke
knihovnam. Otazka tedy nezni co je spadne s ldconfigem, otazka je, co je
spatneho s tim portem, ze tento dulezity soubor nevytvori, nebo,
prinejmensim, nenainstaluje.

A problem nastava jen pokud instalujes z balicku, nebo i tehdy pokud
prekladas ze zdrojaku ? V prvnim pripade by to znamenalo, ze chybne je
vytvoreny jen ten balicek.