SSH odmieta spojenie

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 26 11:53:25 CET 2014

On 03/26/14 10:38, Vladimír Drgoňa:
> podarilo sa mi rozbiť server FreeBDD-9.2. Všetky loginy mám nastavené do bash, ako som zvyknutý v linuxe a omylom som zlikvidoval libiconv.

> Všetci užívatelia s ssh prístupom sa logujú do bash, dokonca aj root.

Takze tudy se rozhodne neprihlasis.

> Existuje nejaké jednoduché riešenie cez ssh, prípadne lognem sa aspoň lokálne?

Ne, jakekoliv prihlaseni spusti urceny shell - a ten nefunguje, takze se
prihlaseni nezdari.

Pokud jeste prihlaseny jsi, tak to samozrejme resit lze - vrat tam
chybejici knihovnu nebo zmen u nejakeho uzivatele shell, nebo proste
nalinkuj /bin/sh to /usr/local/bin/bash

Pokud uz prihlaseny nejsi, tak uz se proste neprihlasis a jedine zname
reseni (pokud sis tam sam neudelal nejaky backdoor) je restart do
single-modu, kde se te to na shell zepta. Pak namountovat svazky RW a
dale jako v predchozim odstavci (akorat nemas sit). Pak CTRL-D a nechat
dobootovat do multi-user.

> K serveru mám fyzický dosah, samozrejme je bez monitora a klávesnice.

Pokud nemas nejakou formu remote-managementu (myslim nejakou nezavislou
na OS) tak to si tam ten monitor s klavesnici budes muset pripojit. Nebo
to musis zvladnout pres seriovou konzoli.

Zkus na to koukat pozitivne - tohle je uplny nic proti problemum, ktery
nastanou, kdyz si zlikvidujes treba libc.so ...