SSD disk

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 14 10:34:33 CET 2014

On 03/14/14 09:51, Jindrich Fucik:
> Mno on je ten problém hlavně v tom, že disk pozvolna odchází do věčných lovišť.
> Podle zvuku kterej včera vydával než jsem ho vypnul, tak možná v těch lovištích už je.

Jestli ho mas jeste pripojenej, pust mi na nej (jestli se ti teda bude
chtit)
smartctl -x /dev/ad???
a posli mi vystup (asi spis mimo konferenci).

Smartctl je soucast baliku smartmontools

Dlouhodobe se snazim udelat si predstavu nakolik S.M.A.R.T. data
odrazeji skutecny stav disku, takze me zajima co rikaji na disku, ktery
se nejspis realne blizi konci svy zivotnosti. A kolik hodin ma nabehano
takovej disk "tesne pred smrti" ...

> Stroj je malé ITX na desce Via Epia, disk je (možná byl) 2,5".

Mam doma v necem podobne malem 2,5" disk Hitachi HTS547550A9E384. Pred
mesicem slavil treti narozeniny (v 24x7 provozu) a zatim nejevi znamky
toho, ze by se chystal delat nejake potize. Lezi mi v otevrenym case asi
metr od hlavy postele a nerekl bych, ze ho vubec slysim - i v noci.

Obecne, co se tyce rychlosti, pravda, neni to blesk, a APM prenastavene
na 128 to nastaveni tomu jeste trosicku pridalo, ale FreeBSD ma tom
bezi, Seamonkey na tom spustit jde, v nem cist i psat posta - jo, obcas
se to zamysli trochu dyl, nez je bezpodminecne nutny, ale nejevi se to
az tak kriticky.