freebsd-update -r 9.2-RELEASE upgrade

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 6 16:34:03 CET 2014

On 03/06/14 16:14, Petr Macek:
> Mate ostatni podobnou zkuksenost nebo radeji buildujete?

Jak uz jsem tu asi pakrarat zminil,
mam jeden stroj kde zdrojaky udrzuju pomoci svn a na kterem prekladam
system i porty. Tenhle stroj  read-only publikuje pres NFS sve
/usr/src,/usr/obj a /usr/ports

A na vsech ostatnich strojich mountnu tyhle tri adresare a provedu uz
jen "install" fazi upgrade, ktery jinak znate z "buildovaciho" zpusobu.
Takze mergemaster -iF, make installworld installkernel, upgrade nebu
uplna reinstalace portu z packages (portupgrade -afPP) a po restartu
make delete-old delete-old-libs a kdyz chci byt peclivy, tak jeste jeden
restart.

Mam zato, ze pri sprave vetsiho mnozstvi stroju mi to idealne spojuje
vlastnosti obou systemu - prelozim si co chci a jak chci (vcetne
vlastnich uprav a oprav a nejsem vazany na jedinny mozny kernel) a na
vetsine stroju uz delam vlastne jen binarni update ...

A to navic typicky za plneho provozu upgradovaneho stroje (ale ty moje
vetsinou nemaji lidske uzivatele). Upgrade tak v beznem pripade znamena
dva vypadky o delce 60-90" kazdy.

Ano, pravda, chce to ten jeden stroj "navic", ale pokud spravujes
desitky stroju tak mam za jednoznacny, ze se to vyplati. Ja sam mam
ctyri (32bit i 64bit verze 8.3 i 9.1 release). Navic to nutne nemusi byt
samostatny fyzicky stroj, je to jeden z mala pripadu, kdy pouzivam
virtualizaci a vsechny ty centralni repository jsou tak virtualni stroje
na jedinem fyzickem pocitaci.

Ne, ze by tahle metoda nemela sve hacky, ale kdyz tak pozoruju
zkusenosti s binarnimi update (nejen v tomhle threadu) tak myslim, ze u
tohohle zpusobu jeste nejakou dobu zustanu ;-)

Your mileage may vary.