Driver pro MOXA UPort 1110

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 10 21:00:52 CET 2014

Roman Nádhera wrote:
> pouzivate nekdo prevodnik USB/RS232  MOXA UPort 1110 apod.?
>
> Prevodniky Prolific mi chodi bez problemu, ale tento nema podporu v
> kernelu. Takovy v modrozelenem pruhlednem pouzdre
> tenhle:
> http://www.czc.cz/premiumcord-prevodnik-usb2-0-na-rs232-s-kabelem/62932/produkt

Na "obchodni" nazvy pozor. Neni neobvykly, ze to co se prodava pod
jednim jmenem v sobe casem miva nekdy i uplne ruzny chipsety.

Jedina jakz-takz spolehliva identifikace je vendor ID/device ID.

I kdyz zrovna u taky zminenyho Prolific chipsetu se presna varianta
chipsetu pozna az proprietarni detekci.

> Ve stavu vrcholneho zoufalstvi jsem to zkusil na SuSE Linuxu, vyrobce
> dodava zdrojaky driveru, ale nepodarilo se mi to zkompilovat, vypada to,
> ze mu vadi o hodne nova verze kernelu i kompilatoru.

No, nevim, ze by linuxove zdrojaky kernelovych modulu byly nejak
automagicky prenositelne na FreeBSD. Kazdopadne, z tech zdrojaky by mel
byt rozpoznatelny chipset a z toho uz by se zase dalo zjistit, jestli je
pro takovy podpora ve FreeBSD.

> Zatim jsem nasmeroval dalsi vyvoj udalosti na nakup jineho prevodniku,
> ktery je overeny v BSD.

Pokud si muzes prevodnik vybrat, tak tohle je rozhodne preferovane reseni.