diskové operace

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 29 01:38:07 CET 2014

Milan Cizek wrote:
> existuje nějaký nástroj, který by mi ukázal procesy a u nich
> přečtené/zapsané bajty na disk?

Nevim o takove. Aplikace totiz pisou/ctou do/z descriptoru. Ano, nektere
z nich "vedou" do filesystemu. Z nich cast konci na disku, z nichz
nektere mohou byt i lokalni.

Kazdopadne, mezi aplikaci a ovladacem, ktery data zapise na disk je
prilsi mnoho vrstev. A ty prvni nevedi kde zapis skonci (zda to bude na
lokalnim disku nebo nekde uplne jinde) zatimco ty posledni zase nevedi
kdo (jaky proces) si zapis respektive cteni objednal.

> Loguji si diskové operace a bajty skrze SNMP a vypadá to na objemově
> minimální avšak trvalé zapisování čehosi.

fstat ti rekne seznam otevrenych souboru a zarizeni. Ktery z nich se ale
meni uz budes muset zjistit sam.

Ale je rada veci, ktere mohou prakticky neustale neco zapisovat. Treba
nejake LOGy, accounting pokud ho mas zapnuty, ...