sh scripting

Jan Friedel jf at devnull.cz
Wed Jan 29 00:52:30 CET 2014

	Ahoj,

On Tue, Jan 28, 2014 at 11:05:57PM +0100, Dan Lukes wrote:

> A kdyz se nahodou, z jakehokoliv duvodu, ta zaloha v 18:00 nevytvori,
> opravdu chces vsechny ostatni smazat ? 'se mi nezda nejlepsi rozhodnuti.
>
> Ja bych si s kazdou uspesne dokoncenou zalohou vytvorit navic jeste link
> +%Y.%m.%d.latest co na ni bude ukazovat.

	Tohle by melo byt mozne zapsat si jako ``User Property'' v ZFS
	datasetu ze ktereho tvorim snapshoty, pouzit tedy neco jako:
	zfs set last_snapshot:daily=<ZFS_dataset_snap_name> <ZFS_dataset>

	K listovani snapshoty se da pomerne slusne pouzit optiona `-s' u
	`zfs list' prikazu. Datasety si drzi `creation' property a je
	mozne podle ni listovat, napr.
	zfs list -s creation -H -o name -t snap -r <zfs dataset>

	Jedno z moznych reseni by taky mohlo byt: protoze je mozne
	samozrejme pridavat promenne definovane uzivatelem i k
	snapshotum, a nastavit jim tim napr. datum kdy maji byt smazany
	(to se muze lisit napr. od doby kdy byly snapshoty vytvoreny a
	napr. snapshoty z prubehu dne budou mit zivotnost 24h, snapshot
	z 18:00 bude mit zivotnost 7dni, tydenni pak treba mesic apod.
	podle toho jak to cloveku vyhovuje). Staci tak jednoduchym
	skriptem spoustenym treba v hodinovych intervalech vylistovat
	vsechny snapshoty a k nim odpovidajici hodnoty casovace pro
	vymazani. Pokud cas v danem snapshotu prekroci ten, ktery jsme
	mu nastavili pro vymazani, snapshot vymazu.

	/h.