Update systemu

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Jan 26 15:29:35 CET 2014

> 4 - ma smysl jeste dnes pouzivat portupgrade? Priznam se, jsem na nej
> zvykly.

Ahoj, kde to slo, jsem presel na pouzivani pkg. Zatim to neni uplne na 100 %, sem tam se diky "rozbitemu" portu neco nepovede vyprekladat (myslim u FreeBSD), takze nekdy tam balicek neni a je potreba pockat tyden, kdy se zase objevi, ale to je zejmena v pripade xorgu apod.

Toto reseni se hodi tam, kde z portu prekladas s defaultnimi optiony, nebo mas jen minimum portu, kde optiony menis. Klasickym prikladem je php5, ktere je v defaultu bez mod_php, takze do apache to dostavam tak, ze updatuju z baliku a php5 tam pak docpu z portu. Zdrzeni tim je asi tak minuta a upgradovany cely system mam tak za 5 minut.

Jak jsem vyrozumel, v nastaveni pkg jde pouzit vice zdroju, ze kterych se baliky tahaji, ale zatim se mi nevyplatilo laborovat nad tim, protoze vyse zmineny zpusob je zatim pro me vyhovujici. Ale pak by se to dalo vysperkovat tak, ze si tech par portu vyprekladas u sebe s patricnymi options a bude. Tedy, pokud jsem to dobre pochopil ;).

Radek