Update systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 26 12:18:37 CET 2014

Jan Dušátko wrote:
> 1 - Update zdroju
> Dle https://wiki.freebsd.org/CvsIsDeprecated bylo v roce 2008 base source
> tree prehozeno na subversion a v roce 2012 vypnuto. Z techto duvodu pouzivam
> misto cvsup csup.

cvsup a csup jsou dve implementace tehoz protokolu, jen ta druha je v
'C'. Takze pokud je protokol vypnuty, tahle zamena ti nepomuze. Ale mam
dojem, ze CVS servery vypnute nejsou - jen uz se na ne neprenaseji
zmeny. Takze pokud jedes z nich, jedes na nejakejch blize neupresnenejch
postarsich verzich. I kdyz si nejsem uplne jistej, jestli to plati pro
vsechny major verze. Pro osmicku to mozna jeste v CVS backportuji, ale
opravdu si nejsem jistej, protoze ja uz CVS opustil.

Nakonec, to trivialne overis, podivej se jakou A.B-RELEASE-pX ti to
prelozi (podstatne je to X).

> Ma smysl pouzivat primo subversion ?

Zalezi jestli "ma smysl" povazujeme za semanticky ekvivalent pro "nemas
jinou moznost".

> 2 - Update port tree
> Ma smysl po update pres csup provadet

Tady muze veta koncit. CVS pro porty bylo vypnute driv nez to pro
system, takze update portu uz pres CVS neudelas. Tudiz nema smysl
diskutovat nad doprpovodnymi akcemi.

> /usr/sbin/portsnap fetch && /usr/sbin/portsnap extract && /usr/sbin/portsnap
> update

Tohle ale nikdy k CVS-style aktualizacim zdrojoveho stromu portu
nepatrilo, alespon mam silnej dojem ...

> 3 - Je mozne nejakym nastrojem provest kompilaci vsech nainstalovanych
> balicku podle aktualni konfigurace do instalacnich binarek a ponechat je
> stranou, aby se instalace dala provest v kratsim terminu? V tuto chvili mi
> rekompilace zabira dost casu a mam zde problem s vyslednou dostupnosti
> sluzeb

Ty na kazdem svem stroji udrzujes aktualni zdrojovy strom portu ? No,
nakonec, proc ne. Ale zpatky k otazce. Zaznamenal jsem, ze posledni
dobou se otocilo poradi provadenych kroku a balicek se vytvari pred
instalaci portu (driv do bylo opacne). Takze zrejme by melo by mozne
ziskat balicek aniz by byl port nainstalovan.

Ale ze to teoreticky jde neznamena, ze to jde snadno prakticky pouzit.
Rekneme, ze sathnes novej strom portu, tam je nove OpenSSL v nemz jsou
opravene nejake chyby a take nove OpenVPN. Takze ty prelozis,
zbalickujes, ale nenainstalujes to OpenSSL. Nasledne prelozis a
zbalickujes to OpenVPN, prekladas ho ale oproti starejm OpenSSL headerum
a knihovnam. A nekdy pozdeji oba balicky nainstalujes, tedy nvoe OpenSSL
a nove OpenVPN prelozene proti staremu OpenVPN.

Neda se vyloucit, ze to bude fungovat, ale stejne tak se neda vyloucit
prakticky libovolny problem z nichz ten, ze to vubec nenastartuje je ten
jeste nejprijemnejsi.

V zasade nemuzes prekladat port dokud nemas pri prekladu aktualni jeho
zavislosti.

Ale ano, pokud to OpenSSL hned nainstalujes, muze to OpenVPN prestat
fungovat az do doby, nez ho taky prelozis a nainstalujes.

Proto ja prekladam na jinem, jednom, centralnim stroji, tam muzu
prekladat, instalovat i balickovat po libosti, a na jednotlivych
strojich uz pak instaluju jen hotove balicky.

> 4 - ma smysl jeste dnes pouzivat portupgrade? Priznam se, jsem na nej
> zvykly.

A ta druha veta neni pro tebe dostatecnou odpovedi na tu prvni ?