Update systemu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Jan 26 12:16:07 CET 2014

Jan Dušátko wrote:
> Ahoj
> Chtel bych se zeptat na nasledujici:
> 1 - Update zdroju
> Dle https://wiki.freebsd.org/CvsIsDeprecated bylo v roce 2008 base source
> tree prehozeno na subversion a v roce 2012 vypnuto. Z techto duvodu pouzivam
> misto cvsup csup. Ma smysl pouzivat primo subversion ?

Kdyz bylo CVS zruseno, tak asi cvsup ani csup nemuze najit zadne zdroje,
ne? Oboje se pripojuje na cvs server. Takze mas spis na vyber svnup,
nebo primo subversion.

> 2 - Update port tree
> Ma smysl po update pres csup provadet jeste tyto ukony (mam je ve scriptu z
> historickych duvodu ale nejsem si jisty jejich spravnou funkcnosti vzhledem
> k soucasne architekture)
>
> /usr/sbin/portsnap fetch&&  /usr/sbin/portsnap extract&&  /usr/sbin/portsnap
> update

Ports tree aktualizuj bud svnup, nebo subversion, nebo portsnapem.
Kombinovat to je (a vzdycky byl) nejaky nesmysl.

> 3 - Je mozne nejakym nastrojem provest kompilaci vsech nainstalovanych
> balicku podle aktualni konfigurace do instalacnich binarek a ponechat je
> stranou, aby se instalace dala provest v kratsim terminu? V tuto chvili mi
> rekompilace zabira dost casu a mam zde problem s vyslednou dostupnosti
> sluzeb

Uz par mesicu je v ports tree staging, ktery umoznuje porty zkompilovat
a vytvorit binarni balicek bez toho, aby doslo k jejich instalaci.
Vysledne balicky zustavaji v /usr/ports/packages/

Jednotlive porty tedy muzes pripravit do binarnich balicku prikazem
"make package" v adresari prislusneho portu. Aby se to udelalo hromadne
pro vsechny jiz nainstalovane, to si budes asi muset nascriptovat, nebo
se podivat, jestli to umoznuje treba portmaster, pripadne si ted
portmaster upravit, aby to umel.

> 4 - ma smysl jeste dnes pouzivat portupgrade? Priznam se, jsem na nej
> zvykly.

Mozne to je, ale kvuli problemum, co jsem s nim ja mel uz pred lety,
jsem presel na portmaster, ktery dela temer to same a neni zavisly na
Ruby a zadne externi databazi (ktera u portupgrade delala dost problemy).

Mirek