FreeBSD 10.0 je bez niektorych zauzivanych veci

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Fri Jan 24 11:35:08 CET 2014

Dňa 21.1.2014 0:34 Dan Lukes wrote / napísal(a):
> 10-R sice nikde nemam, ale predpokladam, ze
> ifconfig -l
> funguje.
> Dan

Ano ifconfig -l funguje aj vi /etc/rc.conf funguje, ale cez systnstall
to bolo pohodlnejsie a zvladol to ja menej skuseny clovek.

Ked pozeram akym smerom ide sprava operacnych systemov tak zostava len
konstatovat, ze:

Prvy sposob vid FreeBSD10 je taky, ze clovek musi poznat elementarne
veci do detailu (a naspamat) lebo manazeri sa rusia, cim sa stava takyto
OS tazse dostupny pre bezneho uzivatela.

Druhy sposob vid Win8 je taky, ze manazer robi co chce a nik netusi co a
preco. Minule ma vytocila otazka takehoto manazera "mam zlepsit
bezpecnost?"
Po teste pokus/omyl zom zistil, ze odpoved ano znamenala zoskenovanie
pocitaca poslane vysledku prec a nasledne stiahnute nejakych zaplat a
nejakych konfiguracnych zmien so zaverecnym oznameni, ze bezpecnost
systemu bola zlepsena. Nasledne kazde zadane url posiela do centraly na
schvalenie. Mozno, ze posiela na schvalenie aj ine citlive veci.

Tento druhy sposob robi z ludi uplnych dementov! Ked sa niekto v
centrale rozhodne, ze dementov vypne tak vypne!

Preto radsej budem editovat /etc/rc.conf manualne a budem nadavat na
zrusenie manazera, ale budem vediet co system bude robit,

p.s. moje prianie je aby manazeri robili vsetko tak, ze vypisu co robia
a sucastne tak svojich uzivatelov ucili. Doteraz sysinstall taky bol.
Npariklad do rc.conf doplnil nielen konfiguracne parametre ale aj
komentar o co ide a kedy sa konfiguracna zmena vykonala.

Prajem pekny den Jozef