3 TB disk s GPT - fbsd9 nevidi filesystem

Gabriel gabriel at maxpark.cz
Sat Jan 18 17:54:30 CET 2014

 On Sat, 18 Jan 2014 17:33:53 +0100, Dan Lukes wrote:
> Tohle: ...

> ... uz ale problem jednoznacne znamena.

 jj, to failed je dost priame :)

> To, ze v
>
> ta partition neni videt uz neni dalsi priznak, ale dusledek toho, ze
> tam
> podle predstav ovladacu platna GPT partition neni.
>
> Vetsinou za to mohou nevhodne hratky s GMIRRORem ci softwarovymi nebo
> pseudohardwarovymi mirrory - a to i nekdy v davne minulosti. Muze za
> tim
> ale byt i neco jineho. 8-R byla vuci poskozene GPT strukture
> tolerantnejsi, coz ma sva pozitiva (namountuje se to) i negativa
> (namoutuje se to i kdyz to mozna bude znamenat poskozeni dat). Takze
> [...]

 To by mohlo byt, ak by k takym hratkam doslo. Ale ako som pisal v prvom
 prispevku - dal som tam novy disk, urobil GPT, vytvoril filesystem a od
 tej doby sa na ten disk len sypali data. Nic viac. Preto je mi zahadou,
 ze sa to po prechode z fbsd8 na fbsd9 rozsype, len tak, z nicoho nic. To
 znamena, ze fbsd8 vytvarala GPT particie nekorektne by default? To je
 celkom zasadna informacia!

> Ale da se premluvit, aby byla, je treba zmenit hodnotu
> kern.geom.part.check_integrity na nula

 Super, vyskusam, snad pomoze.

 Diky,
 Gabriel