3 TB disk s GPT - fbsd9 nevidi filesystem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jan 18 17:33:53 CET 2014

Gabriel wrote:
> ada2 at ata2 bus 0 scbus2 target 1 lun 0
> ada2: <WDC WD30EZRX-00MMMB0 80.00A80> ATA-8 SATA 3.x device
> ada2: 150.000MB/s transfers (SATA, UDMA5, PIO 8192bytes)
> ada2: 2861587MB (5860531055 512 byte sectors: 16H 63S/T 16383C)
> ada2: Previously was known as ad5

Tady je videt prvni zmena - puvodne bylo na disk pristupovano pres ATA
ovladac a tam to byl disk ada5

Nyni pristupujeme pres AHCI a je to ada2

To by samo o sobe nemelo znamenat problem.

Tohle: ...

> GEOM_PART: integrity check failed (ada2, GPT)

... uz ale problem jednoznacne znamena.

To, ze v
> gpart show

ta partition neni videt uz neni dalsi priznak, ale dusledek toho, ze tam
podle predstav ovladacu platna GPT partition neni.

Vetsinou za to mohou nevhodne hratky s GMIRRORem ci softwarovymi nebo
pseudohardwarovymi mirrory - a to i nekdy v davne minulosti. Muze za tim
ale byt i neco jineho. 8-R byla vuci poskozene GPT strukture
tolerantnejsi, coz ma sva pozitiva (namountuje se to) i negativa
(namoutuje se to i kdyz to mozna bude znamenat poskozeni dat). Takze 9-R
uz tak tolerantni standardne neni.

Ale da se premluvit, aby byla, je treba zmenit hodnotu
kern.geom.part.check_integrity na nula

Asi uplne nejjednodussi je dat do /boot/loader.conf radek

kern.geom.part.check_integrity="0"

a restartovat.

To by mohlo pomoct. I pokud ano, ten disk je treba brat za poskozeny a
toto reseni za docasne. Trvalym resenim je disk opravit, v krajnim
pripade i za cenu jeho zazalohovani, smazani a noveho vytvoreni.

Hned pote doporucuju radek z loader.conf zase zrusit.