bsnmp a RAM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 6 23:01:14 CET 2014

Miroslav Prýmek wrote:
> "mnozstvi pameti aktualne naalokovane procesy" vs. "mnozstvi pameti, kterou
> procesy maximalne muzou naalokovat".

To se ti prave snazim vysvetlit, ze takove porovnani je sakra
problematicky. Problem je jak s pojmem "procesy" tak s pojmem
"naalokovane".

A to prave proto, ze pamet muze byt pridelena vic nez jednomu procesu. A
taky proto, ze (uz to tu padlo), prakticky veskera pamet je nekomu
naalokovana.

Prestoze intuitivne rozumim tomu, co se snazis zjistit, nejsem schopen
to pojmenovat exaktnim jazykem, natoz odkazem na nejaky existujici counter.

Ja uz si svoji "nejlepsi" aproximaci nasel, a ta se ti nelibi. To je v
poradku, ale asi ti uz neporadim o moc vic.  Kdybych vedel o necem
lepsim tak uz bych to rek' (a navic uz pouzival).

> Myslim ze nez upresnovat bych spis potreboval co nejvic zjednodusit :)

Jo, ten clanek jsem dneska v novinach cetl. Vedci by v zasade dokazali
pomerne lacino a relativne spolehlive predpovidat vysledky konskejch
dostihu. Jen je potreba ten problem trochu zjednodusit. Pro zacatek by
stacilo, kdyby kazdej kun byl idealni koule ;-)

> Trendy jsou fajn v tom, ze muzes odhadovat, jestli to timhle tempem
> rustu kompletne vytuhne do nepouzitelnosti cca zitra nebo za rok :)

Podotykam, ze netvrdim, ze znat trend je uplne na houby, jen nemam
dojem, ze je to buhvijak cenna informace z hlediska schopnosti
predchazeni realnym problemum.

Jakmile system zacne lezt rutinne do swapu, neni treba hned panikarit,
on nezdegraduje uplne hned, ale rozhodne je potreba zacit problem resit
bez zbytecneho odkladu tak rychle, jak je to mozne. Jelikoz (moje)
systemy jsou typicky pametove predimenzovane je vstup do swapu vzdy
znakem problemu - bud' s aplikaci, nebo treba sitovy utok na server. A
problem je bud' pomaly, ten vyzaduje neodkladane, nikoliv vsak okamzite
reseni (a navic lze jako workaround celkem dobre pouzit obcasny restart
vadne aplikace), nebo je to problem "rychly" a pak mi nijak zasadne
nepomuze se o to dozvedet "o trosicku driv".

Rozhodne ale neni cilem presvedcit te, ze reseni, ktere si predstavujes
implementovat nejde. Sam si ho rad prohlidnu, az ho budes mit. A ono to
vyresit pujde, jen to proste bude nejaka vice ci mene inteligentni
heuristika, ktera, jako kazda heuristika, obcas neco nechyti a obcas
zase vyhlasi poplach zbytecne.

Je mi jasny, ze's doufal v inteligentnejsi radu ;-)